Ø10

Ø10

PÅ BLOGGEN FINDER DU INFORMATIONER OM LEKTIER OG ARRANGEMENTER MV.


Hvis du vil skrive til lærerne, kan du finde et link deres E-mail her- husk at du skal være logget ind på din egen mail for at skrive.

Hvis du derimod vil til Ø10's alm. hjemmeside, så klik her: www.oe10.dk

Dansk 5

HF - HeidiOprettet af Heidi Føhns Sørensen man, februar 19, 2018 10:38:31
Hej Dansk 5!

Til på onsdag skal I læse novellen "Chicken" af Hanne Vibeke Holst, som står i jeres kompendium: "At rejse er at flytte sig".

På hvilke områder kan I drage paralleller til hovedpersonen i "Paris je t´aime" og hovedpersonen i "Chicken". Hvilken rejse gennemgår de?

Ses onsdag
Heidi





tysk

KL - KirstenOprettet af Kirsten Lorenzen fre, februar 16, 2018 21:14:51
Vedhæftet er her en opgave, der startes på i timen, og som skal afleveres printet 1 marts.
I er velkomne til at starte på opgaven:-)

Forslag:Se nogle afsnit af serien "Dark", hvis I har adgang til den

Mat 1 og 6 efter ferien.

NIW - NikolajOprettet af Nikolaj Wolkoff ons, februar 07, 2018 11:59:51
Hej Mat 1 og 6.

I skal på mandag og tirsdag efter vinterferien have vikar.

De første 45 min. skal I gå på matematikfessor.dk og tage lektioner i ting, som I gerne vil blive bedre til. Når I er færdige med en lektion skal I teste jer selv i det.

De sidste 45 min. skal I lave de opgaver om statistik der ligger øverst i mit skab.

Mvh.

Nikolaj


Hjemmeside

CBB - ChristineOprettet af Christine Bækholm ons, februar 07, 2018 11:03:37

Huskeliste til hjemmeside

1 faneblad - personlig præsentation med billede ( brug evt. oplysninger fra den motiverede ansøgning)

1 faneblad - 1 prioriteret - brug gerne modeller, der giver uddannelsen, men HUSK link under modellen

Beskriv fordele og ulemper for dig i forhold til uddannelses opbygning og fag - indsæt gerne et kort med uddannelsens placering - indsæt billede med selfi taget foran skolen

Ang interview - indsæt evt. nyt faneblad - brug citater, billeder og måske video

faneblad med 2 prioritet brug gerne modeller, der fortæller om uddannelsen, men HUSK link under modellen

Beskriv fordele og ulemper for dig i forhold til uddannelses opbygning og fag - indsæt gerne et kort med uddannelsens placering -

1 faneblad med fritidsinteresser og evt .job, billedgalleri og lignede

HUSK fjern ”døde” link - alle grafiske elementer, I ikke bruger.





OSO - ugen

CBB - ChristineOprettet af Christine Bækholm man, februar 05, 2018 09:11:34
Hej alle


Vedhæftet planen for OSO-ugen

OSO-uge

FællesOprettet af Christine Bækholm fre, februar 02, 2018 11:43:49

Kære alle
I næste uge , mandag d. 5 februar skal i møde kl. 9.00 i den workshop, som I har aftalt med jeres tutor i dag fredag d. 2 februar.

hilsen CBB

Thomas Engelsk4

TH - ThomasOprettet af Thomas Lindhardt ons, januar 31, 2018 15:03:20

Kære alle

Jeg er desværre nødt til at være væk fra undervisningen i dag.

I skal have jeres plancher færdige, når timen slutter.

Som en lille ekstraopgave skal I læse de to tekster, I nu får udleveret. Ud af de to tekster skal I hente 5 til 7 faktuelle oplysninger, som I finder interessante eller overraskende. De skal omformuleres og skrives rent på computer, printes og tilføjes til jeres planche – jeg håber, I kan få plads til dem et sted J

Plancherne skal som sagt være helt færdige i dag. Mandag efter vinterferien fremlægger I dem i grupper, og I skal nok få lidt tid til at genopfriske jeres tekster til den tid.

God arbejdslyst!

Grupper USA plancher

6 fotos om 6 forskellige vinkler på USA - hvert foto skal have en selvskrevet tekst med fakta og egne holdninger til det, billedet viser.

Ferit, Mukhtar, Ali, Youssef

Rasmus, Simon, Filip og Fadi

Camilla, Amalie, Sarah, Maria

Zawar, Davide, Jedrzej, Salmaan

Patrick, Elias, Sana (var her kun mandag og torsdag m SV)

Sinan, Sophie, Murat (Var her kun torsdag d. 1/2 med SV)

Fraværende torsdag og mandag og torsdag: Omar


Best, Thomas







tysk

KL - KirstenOprettet af Kirsten Lorenzen ons, januar 31, 2018 11:09:46
Træn verber på sproglinks - det er tiltrængt:-)


Werner Beinhart.
Lav opgaverne til tegneserien. Og se flg. filmklip

https://www.youtube.com/watch?v=aO3GC7Nls6o

https://www.youtube.com/watch?v=8RAWIJbnF6o


https://www.youtube.com/watch?v=Pmi0XqTlEY8

english 1

CBB - ChristineOprettet af Christine Bækholm tir, januar 30, 2018 10:38:04
Read the text introduktion to the civil rights movement
and discuss the following questions.

1. Explain what a civil rights movement is in general and give an example.
2. What were the causes of the American Civil Rights Movement in the 1950s and 1960s?
3. What kind of activities took place during the Civil Rights Movement?
4. What was the main result of the Civil Rights Movement?

Dansk4 Thomas

TH - ThomasOprettet af Thomas Lindhardt man, januar 29, 2018 10:45:44
Kære alle

Til onsdag den 31. januar skal I færdiggøre skriveøvelsen på side 2 i jeres kompendie.
1) Beskrive en konkret erindring
2) Reflektere over erindringen (det positive, det negative, synspunkter, iagttagelser)
3) Skrive 1) og 2) sammen til en fængende indledning på et essay. Huske en god titel!
4) Lav stikord til, hvilke emner I vil komme ind på i resten af jeres essay.
5) Find to kilder på nettet og skriv kort, hvad I vil bruge kilderne til (husk af kopiere netadressen).
6) I skal kun aflevere indledningen på jeres essay samt "skriveplanen" og kildelisten.
God arbejdslyst!
Hilsen Thomas



Dansk hold 1

PH - PeterOprettet af Peter Hasselgren man, januar 29, 2018 08:16:18
Kære danskhold

15min: prøveklar el. grammatik

75 min : Analyse af Essayet:

Der hvor man skal råbe langt efter bygningerne.

Brug værktøjskassen fra kompendiet.

På onsdag skal vi være klar til fremlægge analysen for mig.

Vh Peter

mat uge 5 hold 4-5

RFJ - RasmusOprettet af Rasmus Frøslev søn, januar 28, 2018 18:15:43
Hej hold 4-5 i matematik. I skal arbejde med en problemregning som I får timerne til i denne uge. Den skal afleveres mandag i uge 6 i mit dueslag.

I må gerne låne computere eller tag jeres egne med.
Det er vigtigt I har en mellemregning med frem til resultatet.

I skal hermed huske opgaverne til lektionerne torsdag og fredag..

vh. Rasmus

tysk

KL - KirstenOprettet af Kirsten Lorenzen fre, januar 26, 2018 10:45:07
Werner Beinhart.
Lav opgaverne til tegneserien. Og se flg. filmklip

https://www.youtube.com/watch?v=aO3GC7Nls6o

https://www.youtube.com/watch?v=8RAWIJbnF6o


https://www.youtube.com/watch?v=Pmi0XqTlEY8


Klip evt. sætningerne ud til opgaven, hvor sætningerne skal sættes i rigtig rækkefølge og lim dem i dit hæfte.

english 1

CBB - ChristineOprettet af Christine Bækholm fre, januar 26, 2018 10:34:33

Read the text and discuss the following:

1. What were the Jim Crow Laws?

2. What was the general aim of these laws?

3. Choose one of the photographs and use it to explain one or more examples of the Jim Crow Laws.

4. What is the main difference between the Jim Crow Laws and Jim Crow Etiquette?

engelsk 5

SV - StineOprettet af Stine fre, januar 26, 2018 07:01:34
Kære engelsk 5

Jeg er desværre stadig syg, så I må klare jer uden mig.
Først 20 min. grammatik: 10b skal laves. Hvis I er færdige går I bare videre til den næste opgave. 10b er lektie til tirsdag.

Herefter skal vi starte på vores nye emne om Indien.
Først skal I se en kort dokumentar om Indien via dette link. Efterfølgende skal I svare på spørgsmålene herunder skriftligt i jeres hæfte. I kan evt. se filmen 2 gange (den varer kun 4 minutter)

http://engelsk.gyldendal.dk/Indgange/Culture/Country_Facts/India/Visit/Introduction.aspx

1.
What happened in India in 1856? What was important about this?
2. When did India gain independence? And from whom?
3. Who was Mahatma Gandhi?
4. What are the official languages in India?
5. Name a few reasons why people from all over the world travel to India. Would you like to visit? Explain why.
6. What are some of the problems in the Indian countryside?
7. Which two Indian inventions are mentioned in the video? Did you know they were invented in India?
8. What did you learn about the history of Mumbai?
9. Describe the typical Indian family structure –who makes the decisions? How does this family structure compare to yours?
10. In what way is Indian family structure changing – and why?
11. What are some of the words and phrases used to describe India?

Til sidst kan I gå igang med at se filmen Slumdog Millionaire. I skal besvare Millionær-spørgsmålene undervejs (de ligger i kopi i mit skab)
God fornøjelse og god weekend:)
Stine


Næste »